Mijn werkwijze

Afhankelijk van de hulpvraag van u, uw kind of school zet ik één of meerdere van de volgende mogelijkheden in:

  • een uitgebreid intakegesprek met o.a. aandacht voor schoolresultaten en de familiegeschiedenis van uw kind
  • diagnostiek van trauma in de geschiedenis van uw kind
  • bestudering van schoolrapporten en CITO-toetsen
  • observaties in de klas
  • huisbezoek
  • begeleiding op school (gesprekken met IB-ers en leerkrachten)
  • diagnostisch onderzoek rekenproblemen en dyscalculie
  • een pedagogisch-didactisch onderzoek
  • inzet methode “Beter bij de les” o.a gericht op training werkgeheugen en werkhouding
  • EMDR (effectiviteit wetenschappelijk aangetoond)
  • Write Junior (gebaseerd op Cognitieve Gedragstherapie)
  • Verlies in Beeld (de poppetjes methode vanuit het Contextuele gedachtengoed)
  • Therapeutisch spel “Alle sterren van de hemel” bij gezinsbegeleiding rouw
  • “Doen, denken, durven” (behandeling angstklachten gebaseerd op de Cognitieve Gedragstherapie)
  • Mindfulness
  • Creatieve opdrachten bij rouw- en verliesbegeleiding
  • het maken van herinneringsdozen
  • het verzorgen van lezingen, trainingen en ouderavonden (zie agenda voor het aanbod)

Klik op de buttons voor meer informatie:

De Traumasensitieve School

Beter bij de les